Hvordan handle
Hos oss handler du enkelt og sikkert. Her kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som "gjest". Det betyr at du ikke logger inn, men kun registrerer epost og leveringsinformasjon. Alle bestillinger du gjør som "gjest" vil fremdeles registreres på eposten, og dermed kan du når som helst opprette profil og få tilgang til tidligere bestillinger.
Gjennom vår søkefunksjon kan du enkelt lete frem produktene du er interessert i. Du kan også filtrere på ulike kategorier for å finne de produktene som er relevante for deg og dine ønsker.
Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv. Du kan også trykke på hjertet for å legge den til ønskelisten din og spare den til senere.
Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Har du rabattkode/gavekort skal koden legges til i handlekurven, før du går til kassen. Kontroller varene før du går videre.
Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-postadresse må sjekkes. Hvis alt ser OK ut velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.
- Klarna: Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible og enkle betalingsmåter, som faktura og kortbetaling, slik at du kan handle det du vil ha, når du vil ha det. Les mer her.
- Vipps: Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via Adyen og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger Vipps sine vilkår.
Vi sender ikke varer i oppkrav.
Normal leveringstid er 1-4 virkedager etter at ordren er betalt.
Vi har valgt å dele produktene våre inn i tre ulike grupper; postvarer, STORE varer og spesialgods.
Postvarer
Postvarer sendes som pakke til hentested med Posten Norge AS og pakken vil komme direkte til ditt lokale postkontor/hentested.
Når pakken sendes fra oss blir det opprettet et sporingsnummer under "Mine ordre". Du får hentemelding på epost når pakken ankommer postkontor/hentested. For hentemelding på SMS må du krysse av for dette inne på "Min side". Husk at Posten har 7 dagers hentefrist på pakker. Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via SMS.
Postvarer 79,-
STORE og mellomstore varer
Varer som krever lastebil blir levert på døren mellom kl. 08-16, mandag til fredag.
Bring kontakter deg i forkant og avtaler tidspunkt for utkjøring. Varene leveres på gatenivå, så husk å ha bærehjelp for store og tunge varer.
Vi har fast, lav fraktpris på større varer som krever lastebil i sone 1 og 2. Fraktpris i sone 3 beregnes ut fra fraktkalkulator.
Soner:
Sone 1: Agder, Oslo, Rogaland , Vestfold, Telemark og Viken. Kr 849,-
Sone 2: Innlandet, Møre og Romsdal, Trøndelag og Vestland. Kr 1290,-
Sone 3: Nordland, Troms og Finnmark. Prisen beregnes ut fra en fraktkalkulator som er hentet fra Postens satser.
Mellomstore varer: 349,- i alle soner
Spesialgods:
Noen varer er så store/tunge at fraktprisen beregnes ut fra fraktkalkulator uavhengig av hvilken sone du bor i. Varene dette gjelder er merket med «spesialgods» på nettsiden.
Du betaler kun én frakt for STORE varer innenfor sone 1 og 2, uavhengig av hvor mange STORE varer du har på ordren. Postvarer sendes rimelig. Spesialgods og sendinger innenfor sone 3 beregnes ut fra Postens egne satser. Om du skulle kjøpe et produkt som er spesiagods og en annen STOR vare vil du belastes for kalkulert frakt på spesialgodset pluss fast frakt for din sone på den STORE varen.
Enkelte postnummer kan ha begrenset mulighet for utlevering, selv innenfor samme postnummer. Eksempler kan være:
- Lokale bommer
- Hyttefelt
- Øyer med fergeforbindelser
- Andre geografiske områder, der Bring ikke har normal kjøre-trasè, f.eks fjellområder
Bring forbeholder seg retten til å belaste fraktbetaler for tillegg til frakten i slike tilfeller.
Der ekstrakostnader kan påløpe, blir dette normalt opplyst om før selve hentingen- eller når leveringen finner sted. Eventuelle tilleggskostnader blir fakturert oppdragsgiver. Mottakere med adresse på slike områder må påregne avvik i framføringstiden. Der framkommelighet er sterkt redusert, eller krever særskilt materiell, kan leveringsadresse være en annen enn faktisk adresse. Eksempel kan være levering på fergekai på landsiden. For spesialgodssendinger vil bruk av ekstraordinært utstyr (f.eks. kranbil) kunne påvirke omfang av ovennevnte punkter.
Viktig!
Husk å kontrollere forsendelsen din snarest mulig. Dersom noe skulle være feil må dette merkes av på fraktbrevet når du kvitterer for at sendingen er mottatt. Registrer så en sak via "Min side" og "Kundeservice", da vil vi kunne hjelpe deg best mulig. Ved transportskade er vi avhengige av bilder av ytre emballasje, indre emballasje og skaden på varen for å kunne håndtere saken.
Åpningstider:
Mandag: 10-15
Øvrige dager: Stengt
Ta kontakt med kundeservice ved behov for henting utenfor ordinære åpningstider.
Hentefrist er 14 dager etter mottatt epost om at varen er klar for henting.
Har du mottatt en vare med feil eller mangler på så løser vi dette skriftlig via "Min side".
1. Gå inn på "Kundeservice" og lag en henvendelse
2. Velg kategorien "Reklamasjon/feil og mangler"
3. Velg ordren og produktet det gjelder
4. Skriv en beskjed om problemet og legg ved eventuelle bilder som viser feilen
Vi vil forsøke å løse problemet på en enkel og effektiv måte ved å bytte eller reparere varen, eventuelt tilby prisavslag eller full tilbakebetaling hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved tilbakebetaling vil du få pengene normalt i løpet av 2-3 virkedager fra dagen vi sender penger til utbetaling. Er det feil på din vare dekker vi eventuelle returkostnader.
Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses i produktets annonse.
Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand. Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å registrere en sak i denne kategorien. Da vil vi kunne gi deg nyttig informasjon og du vil ha et saksnummer å henvise til når du skal sende varen tilbake.
Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Kontakter du oss via "Min side" får du en ferdig frankert returlapp og vi trekker fra returbeløpet når returen er behandlet.
Postvarer: Returfrakt 99,-
STORE varer og spesialgods: Returfrakt tilsvarende fraktprisen du betalte for å få varen levert
Du kan også returnere pakken selv ved å betale porto på postkontoret. Merk at dette gjøres på egen risiko, og vi vil ikke kunne behandle saken før vi mottar den returnerte varen. Det er også viktig at du legger ved en lapp med ditt navn og ordrenummer slik at vi enkelt kan finne frem profilen i våre systemer. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.
Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her slik at vi kan rette opp i feilen. Kryss av for alle varene du savner. Hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt, gjerne med bilder som du kan laste opp inne i saken.
Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er på vei til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten. Dersom du henter pakken på et utleveringssted er det best å fylle ut skademelding med det samme og levere den skadde pakken tilbake til dem. Dette gjelder også dersom det ikke er skade på ytre emballasje. Deretter kan du registrere en sak hos oss i denne kategorien og vi svarer deg så fort som mulig.
Skademelding ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss, for da vil ikke skaden bli registrert av Posten.
Ved skade på kolli levert på døren av Bring er vi avhengige av bilder av ytre emballasje, indre emballasje og skaden på varen for å håndtere saken. Husk å kontrollere forsendelsen snarest mulig, og registrere en sak via "Min side" og "Kundeservice" dersom du oppdager skade.
Alle bestillinger som sendes med Posten eller Bring får sporingsnummer som du finner på "min side". Du kan følge sporingslenken for å se om det har oppstått forsinkelser underveis. Skulle det være behov for oppfølging med Posten eller Bring kan du kontakte kundeservice for at vi skal bistå med dette, ved å velge kategorien "Support/andre henvendelser". Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt.
Normalt vil du få hentemelding eller en telefon fra Bring, men det er verdt å etterlyse pakken hos kundeservice om det har gått over normal leveringstid. Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen overstiges kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.