Hvordan handle


Slik handler du

Hos oss handler du enkelt og sikkert. Her kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som "gjest". Det betyr at du ikke logger inn, men kun registrerer epost og leveringsinformasjon. Alle bestillinger du gjør som "gjest" vil fremdeles registreres på eposten, og dermed kan du når som helst opprette profil og få tilgang til tidligere bestillinger.

Gjennom vår søkefunksjon kan du enkelt lete frem produktene du er interessert i. Du kan også filtrere på ulike kategorier for å finne de produktene som er relevante for deg og dine ønsker.

Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv. Du kan også trykke på hjertet for å legge den til ønskelisten din og spare den til senere.

Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Har du rabattkode/gavekort skal koden legges til i handlekurven, før du går til kassen. Kontroller varene før du går videre.

Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-postadresse må sjekkes. Hvis alt ser OK ut velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.

Betaling

Under ser du en liste med våre betalingsalternativer:

  • Faktura: Motta varene først og betal etter 14 dager! Tilbys i samarbeid med Collector Bank AB. Du må være minst 18 år og kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura. Les mer her.
  • Samlefaktura: Få varene hjem først og betal i ditt eget tempo! Alle dine kjøp innen samme måned samles på én faktura. Du må være minst 18 år og kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger samlefaktura. Les mer her.
  • Fast delbetaling: Motta varene først og følg en fast nedbetalingsplan fra Collector Bank AB. Du må være minst 18 år og kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura. Les mer her.
  • Betale med kort: Du blir sendt videre til Netaxept for betaling når du bekrefter bestillingen. Dette er en sikker betalingsløsning hvor dine kortopplysninger ikke blir sendt videre til nettbutikken. Beløpet reserveres på ditt kort og varene legges i kø for pakking med en gang du har utført betalingen. Du kan betale med følgende kort: Visa og Mastercard.
  • Forskuddsbetaling: Når du bekrefter bestillingen sender vi en ordrebekreftelse med betalingsinformasjon på e-post til deg. Denne blir også tilgjengelig under “Mine ordre”. Betalingsfristen er 7 dager. Du kan betale med nettbank, telegiro, bankgiro, postgiro eller brevgiro. Husk å bruke KID-nummer ved betaling. Varene legges i kø for pakking når vi registrerer innbetalingen din.
  • Vipps: Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger DNB sine brukervilkår.

Vi sender ikke varer i oppkrav.

Normal leveringstid er 1-4 virkedager etter at ordren er betalt. 

Vi har valgt å dele produktene våre inn i tre ulike grupper; postvarer, STORE varer og spesialgods. 

Postvarer

Postvarer sendes som servicepakker med Posten Norge AS og pakken vil komme direkte til ditt lokale postkontor/post i butikk. Her tilbyr vi GRATIS frakt.

Når pakken sendes fra oss blir det opprettet et sporingsnummer under "Mine ordre". Du får hentemelding på epost når pakken ankommer postkontor/hentested. For hentemelding på SMS må du krysse av for dette inne på "Min side". Husk at Posten har 14 dagers hentefrist på pakker.

STORE varer

STORE varer som krever lastebil blir levert på døren mellom kl. 08-16, mandag til fredag.

Bring kontakter deg i forkant og avtaler tidspunkt for utkjøring. Varene leveres på gatenivå, så husk å ha bærehjelp for store og tunge varer.

Vi har fast, lav fraktpris på større varer som krever lastebil i sone 1 og 2. Fraktpris i sone 3 beregnes ut fra fraktkalkulator. 

Soner:

Sone 1: Agder, Oslo, Rogaland , Vestfold, Telemark og Viken. Kr 849,-

Sone 2: Innlandet, Møre og Romsdal, Trøndelag og Vestland. Kr 1290,-

Sone 3: Nordland, Troms og Finnmark. Prisen beregnes ut fra en fraktkalkulator som er hentet fra postens satser.

Spesialgods:

Noen varer er så store/tunge at fraktprisen beregnes ut fra fraktkalkulator uavhengig av hvilken sone du bor i. Varene dette gjelder er merket med «spesialgods» på nettsiden. 

Du betaler kun en frakt for STORE varer innenfor sone 1 og 2, uavhengig av hvor mange STORE varer du har på ordren. Postvarer sendes kostnadsfritt. Spesialgods og sendinger innenfor sone 3 beregnes ut fra Postens egne satser. Om du skulle kjøpe et produkt som er spesiagods og en annen STOR vare vil du belastes for kalkulert frakt på spesialgodset pluss fast frakt for din sone på den STORE varen.

Du kan også velge å hente STORE varer og spesialgods kostnadsfritt på vårt lager. Postvarer sendes i Posten.

Begrensning i utkjøring 
Enkelte postnummer kan ha begrenset mulighet for utlevering, selv innenfor samme postnummer. Eksempler kan være:
- Lokale bommer 
- Hyttefelt
- Øyer med fergeforbindelser
- Andre geografiske områder, der Bring ikke har normal kjøre-trasè, f.eks fjellområder.

Bring forbeholder seg retten til å belaste fraktbetaler for tillegg til frakten i slike tilfeller. 
Der ekstrakostnader kan påløpe, blir dette normalt opplyst om før selve hentingen- eller når leveringen finner sted. Eventuelle tilleggskostnader blir fakturert oppdragsgiver. Mottakere med adresse på slike områder må påregne avvik i framføringstiden. Der framkommelighet er sterkt redusert, eller krever særskilt materiell, kan leveringsadresse være en annen enn faktisk adresse. Eksempel kan være levering på fergekai på landsiden. For spesialgods sendinger, vil bruk av ekstraordinært utstyr (f.eks kranbil) kunne påvirke omfang av ovennevnte punkter

Viktig!

Dersom du skulle motta en sending med skadet emballasje eller synlige skader  dette merkes av på fraktbrevet når du kvitterer for at sendingen er mottatt. Oppdager du en skade ved utpakking av varen må dette meldes både til oss via "Kundeservice" på "Min side" og til Bring kundeservice snarest mulig og uten ugrunnet opphold. Det er viktig at du oppgir sendingsnummeret når du melder skaden til Bring.

Våre åpningstider:

Torsdag: 12-19

Vi har stengt på helligdager.

Adresse:

Mjåvannsvegen 210 
4628 Kristiansand 

For tiden holder vi stengt på hente-selv for å begrense smitte av Coronaviruset. Vi åpner igjen når myndighetene anbefaler det.


Dette er den beste kategorien å bruke når en vare har gått i stykker, og det ikke ser ut som at varen har blitt skadet under transport. Vi vil forsøke å løse problemet på en enkel og effektiv måte ved å bytte eller reparere varen, eventuelt kreditere kjøpet hvis ikke varen kan repareres eller byttes. Ved kreditering vil du få pengene tilbake innen 14 dager fra dagen vi mottar din retur. Er det feil på din vare dekker vi returkostnader. 

Du har reklamasjonsrett på alle varer kjøpt hos oss i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Garantier tilbudt ut over reklamasjonsfristen opplyses i produktets annonse.

Du har 14 dagers angrerett når du kjøper varer fra oss. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand. Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å registrere en sak i denne kategorien. Da vil vi kunne gi deg litt nyttig informasjon og du vil ha et saksnummer å referere til når du skal sende varen tilbake.

Du må selv dekke returfrakt i angresaker. Kontakter du oss via "Min side", får du en ferdig frankert returlapp og vi trekker fra returbeløpet når returen er behandlet.

Postvarer:         Returfrakt 99,-

STORE varer og spesialgods: Returfrakt tilsvarende fraktprisen du betalte for å få varen levert

Du kan også returnere pakken selv ved å betale porto på postkontoret. Merk at dette gjøres på egen risiko, og vi vil ikke kunne behandle saken før vi mottar den returnerte varen. Det er også viktig at du legger ved en lapp med ditt navn og ordrenummer slik at vi enkelt kan finne frem profilen i våre systemer. Vi plikter til å tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra mottak av retursendingen.


Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her slik at vi kan rette opp i feilen. Kryss av for alle varene du savner. Hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på om du forteller hva du har mottatt, gjerne med bilder som du kan laste opp inne i saken.


Noen ganger går det dessverre galt og pakken din blir skadet mens den er på vei til deg. Da er det godt å vite at vi har avtale med Posten. Dersom du henter pakken på et utleveringssted er det best å fylle ut skademelding med det samme og levere den skadde pakken tilbake til dem. Dette gjelder også dersom det ikke er skade på ytre emballasje. Deretter kan du registrere en sak hos oss i denne kategorien. Vi svarer deg så fort som mulig. Skademelding ønsker vi for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten. Vær så snill å ikke returnere skadde pakker direkte til oss da vil ikke skaden bli registrert av Posten.

Hvis du savner pakken din bruker du denne kategorien. Om det er manglende oppdatering på sporingen vil vi undersøke med Posten for å finne ut av det. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt. 
I noen tilfeller får ikke postbudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid. Finner ikke Posten pakken din tar du kontakt med vår kundeservice under denne kategorien. Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager