Tunggodsfrakt

Leveringsalternativer

Varer som veier mer enn 35 kg er for tunge til å sende med Posten. Disse varene, i tillegg til enkelte varer som ikke er hensiktsmessige å sende som Servicepakke, vil sendes som tunggods. Du kan enkelt sjekke fraktmetoden hvis du trykker på "Fraktberegning" på auksjonssiden. Vi tilbyr disse leveringsalternativene:

  • Hente selv på vårt lager (les mer her)
  • Levering på døren
  • Levering til Bring Cargo terminal

Levering på døren

Varene kjøres ut til leveringsadressen du har valgt. Bring vil kontakte deg på telefon for å avtale utkjøring. Tunggodsvarene blir stort sett kjørt ut mandag-fredag mellom kl 08:00-16:00.

Husk! Varene leveres kun til ytterdør i første etasje. Du må passe på å ha egen bærehjelp til store og tunge varer.

Levering til Bring Cargo terminal

Varene leveres til godsterminalen som ligger nærmest leveringsadressen du har valgt. Bring vil kontakte deg når varene er klare for henting og du må selv hente varene på terminalen.

Viktig! Hentefristen hos Bring Cargo er tre virkedager fra du får beskjed om at du kan hente forsendelsen. Det kan påløpe lagerleie hvis godset ikke blir hentet i tide.

Nyttig å vite

Du kan enkelt sjekke hvor mye de ulike leveringsalternativene vil koste ved hjelp av fraktkalkulatoren på selve auksjonssiden.

Ønsker du å endre fraktmetode eller leveringsadresse kan du gjøre det under ”Mine ordre". Du kan velge ulike leveringsadresser for tunggods og varer som skal sendes med Posten. NB! Du kan kun gjøre endringer før du betaler ordren.

Du kan som vanlig spore alle forsendelser under ”Mine ordre". Om du skulle ha spørsmål om en forsendelse kan du kontakte Bring på telefon 04055. Husk å ha sendingsnummeret tilgjengelig.

Viktig!

Dersom du skulle motta en sending med skadet emballasje eller synlige skader dette merkes av på fraktbrevet når du kvitterer for at sendingen er mottatt. Oppdager du en skade ved utpakking av varen må dette meldes både til oss via "Kundeservice" på "Min side" og til Bring kundeservice snarest mulig og uten ugrunnet opphold. Det er viktig at du oppgir sendingsnummeret når du melder skaden til Bring.