Reklamasjon og angrerett

"Hjelp! Noe er feil!"

Det første du bør gjøre er å registrere en sak via "Kundeservice" på "Min side". Da vil kundeservice raskest mulig svare tilbake i saken du har opprettet og du får et varsel på e-post.

Vennligst sørg for at du registrerer saken i riktig kategori. Det fører til at du får raskere og bedre hjelp. Under finner du en forklaring til de ulike kategoriene:

Garanti / reklamasjon

Dette er den beste kategorien å bruke når en vare har gått i stykker og det ikke ser ut som at varen har blitt skadet under transport.

Angre kjøp på mottatte varer

Angrerettloven gir deg 14 dagers meldefrist etter varemottak for å kunne benytte deg av angrefristen. Den beste måten å melde fra om at du vil angre kjøpet er å registrere en sak i denne kategorien. Da vil vi kunne gi deg instrukser for retur og en returpostlapp for å sende varen tilbake. Merk at returfrakt dekkes av kunden i angresaker. Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.

Vi har utvidet returrett for julegaver t.o.m. fredag 11/1-19. Utover forlenget returrett gjelder normal rutine ved retur av varer. Varen må returneres i samme tilstand eller mengde som den ankom , og må ligge pent i originalemballasjen.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Angrerettloven §25).

Feil med leveransen

Vi pakker varene for hånd og feil kan oppstå. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt bør du registrere det her slik at vi kan rette opp. Kryss av for alle varene som du savner. Hvis vi har sendt deg feil vare setter vi pris på at du forteller hva du har mottatt. Du kan også laste opp bilde av feilsendte varer etter du har registrert saken.

Skade på leveransen

Har det oppstått en skade ved leveransen må du fylle ut et skademeldingsskjema og levere inn den skadde pakken på postkontoret eller kontakte Bring hvis det er tunggods. Dette er for at vi skal kunne sende et erstatningskrav til Posten/Bring. Vennligst ikke returner skadde varer direkte til oss. Posten/Bring behandler disse. Registrer så en sak hos oss under denne kategorien. Vi svarer deg så fort som mulig.

"Hvordan registerer jeg en sak?"

Det er enkelt å melde fra om feil til oss:

  • Klikk på "Lag ny henvendelse" og velg riktig kategori. Se forklaringen over og bruk gjerne linken i overskriftene.
  • Klikk igjennom veiledningen og velg det som passer best. Veiledningen varierer basert på kategorien du velger.
  • Noen trinn kan man hoppe over hvis det ikke er relevant for henvendelsen.
  • Til slutt skriver du inn din melding til oss og trykker på "Fullfør". Du får tildelt et henvendelsesnummer og en bekreftelse på at saken din er registrert.

"Hva skjer etter at jeg har registrert en sak?"

Vi vil svare deg så fort som mulig og finne en løsning som du kan være fornøyd med. Når vi svarer på saken din så sendes det automatisk ut en e-post for å varsle deg. Du kan alltid finne igjen saken din under "Kundeservice" på "Min side". Der kan du lese svar fra oss og skrive tilbake.